fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl Od lewej: Marek Kamiński, Przemysław Guzow (Centrum Hewelianum), prof. Józef Włodarski (Kampus UG w Oliwie), Kinga Kuczyńska i Monika Derda (Festiwal Rytmu i Ognia), Dariusz Pachla (Reserved), Jan Orchowski (Weekend za pół ceny).
Miejsca, które stały się wizytówką nowoczesnego Trójmiasta. Za budowle, których pojawienie się wpłynęło pozytywnie na wizerunek miasta i zmieniło charakter wielu nieatrakcyjnych wcześniej miejsc.
za nowoczesne zabudowania uczelni
za to, że stał się "wysokim" symbolem rozwijającego się Trójmiasta
za to, że jego budowa dała impuls do zmiany charakteru terenu dawnego Zamczyska
za nowe budynki wokół placu Przyjaciół Sopotu
za to, że stał się ikoną nocnego Gdańska
Nowe miejsca na Trójmiejskiej mapie, które stały się doskonałym pretekstem do wyjścia z domu. Za nowe pomysły na spędzenie czasu, okazję do zatrzymania w biegu i satysfakcję z obcowania z pięknem.
za pomysł na drugie życie dla fortów napoleońskich oraz przekształcanie ich w centrum edukacyjne
za stworzenie nowej przestrzeni rekreacyjnej w historycznym śródmieściu Gdańska
za zamianę parkingu w skwer, który przybliżył gdynianom postać naszego malarza marynisty
za ożywienie najdalszego fragmentu parku
za rekreacyjną restaurację 14 ha parku
Inicjatywy, dzięki którym lepiej lub ciekawiej żyjemy w Trójmieście. Za pomysły, które pozwoliły mieszkańcom doświadczyć czegoś nowego i wziąć udział w interesujących, często ważnych dla społeczności akcjach.
za ciekawą akcja stworzoną przez gdańskich restauratorów
za akcję, która uzmysłowiła mieszkańcom Trójmiasta, że muzea są nie tylko dla turystów
za obalenie mitu, że student nigdy nie podzieli się żadnym płynem
za to, że miejsca publiczne są coraz częściej wolne od papierosowego dymu
za udany mariaż promocji miejskich atrakcji i lokalnych smaków
za to, że organizatorzy pomagają imprezowiczom bezpiecznie wrócić do domu
Stworzona od podstaw w Trójmieście marka, która zdobyła pozycję i rozpoznawalność w Polsce, a nawet na świecie. Za wizję, konsekwencję i strategię marketingową przedsiębiorców, którzy stworzyli i rozwinęli super marki z Trojmiasta.
za stworzenie najbardziej znanej rodzimej marki ubrań
za stworzenie i konsekwencję w promowaniu marki luksusowej galanterii
za nową gładkość na naszych ścianach, a także za nowy czasownik w słowniku: "cekolować"
za odważną strategię i śmiałe wejście na rynek kosmetyków ekskluzywnych
jako największego w Polsce producenta i wydawcę edukacyjnych programów komputerowych
za stworzenie eleganckiej sieci sklepów spożywczych
Festiwale, wydarzenia i imprezy kulturalne, których scenerię stanowią miejskie przestrzenie. Za odkrycie przed mieszkańcami Gdańska, Gdyni i Sopotu nowej, kulturalnej twarzy miasta i sprawienie, że kultura jest naprawdę "na wyciągnięcie ręki".
za gorące występy artystów, którzy igrają z ogniem
za niebanalną formułę miejskiej imprezy
za stworzenie, w banalnych pozornie miejscach, okazji do obcowania z niebanalną sztuką
za konsekwentne gromadzenie w jednym miejscu ludzi pełnych idei i ciekawych świata
za zorganizowanie festiwalu w wyjątkowych miejscach i plenerach dla każdego
za artystyczno-kulturalno-rozrywkowe atrakcje Sopotu w majowy weekend
Niebanalne osiągnięcia na styku sportu i turystyki, wymagające nie tylko tężyzny fizycznej, ale i hartu ducha. Za nadanie aktywności fizycznej nowego wymiaru i sprawienie, że staje się ona popularnym sposobem spędzenia wolnego czasu.
za przepłynięcie kajakiem wisły
za złoty i srebrny medal w windsurfingu na mistrzostwach świata w Danii
za zdobycie mistrzostwa świata w soku o tyczce w 2009 roku
za zdobycie złotych medali w dwóch klasach na mistrzostwach świata w wyścigach psich zaprzęgów
za przejechanie ciężarówką Eurazji i pobicie Rekordu Guinnessa grając pięciodniowy, koncert fortepianowy