dla nowo powstałych lub przeobrażonych miejsc i obiektów, które wpływają na wizerunek Trójmiasta, pokazując je jako nowoczesną aglomerację przyjazną mieszkańcom. Za interesujące zagospodarowanie przestrzeni z poszanowaniem okolicznej architektury i natury.
dla imprez i wydarzeń skierowanych do tych mieszkańców Trójmiasta, którzy bez względu na wiek są kreatywni, odważni i chętnie łamią stereotypy. Za organizację wydarzeń wyzwalających emocje, energię i adrenalinę, pokazujących Trójmiasto jako miejsce otwarte, pełne nieszablonowych postaci i idei.
dla przedsięwzięć, inicjatyw oraz imprez kształtujących kulinarny gust mieszkańców Trójmiasta. Za pobudzanie ich do odkrywania nowych smaków oraz pokazywanie siły tkwiącej w produktach i daniach regionalnych.
dla organizatorów masowych imprez i wydarzeń, na które wstęp jest bezpłatny. Za inicjatywy pokazujące, że Trójmiasto sprawdza się jako arena wielkich imprez sportowych, muzycznych, naukowych i rozrywkowych oraz potrafi przyciągnąć tłumy gości z głębi Polski i zagranicy.
dla firm i instytucji, dzięki którym Trójmiasto jest ważnym ośrodkiem gospodarki morskiej, z którego korzysta nie tylko Trójmiasto, ale cała Polska. Za rozwój biznesu i infrastruktury, czerpanie z bliskości i zasobów morza, za siłę i potencjał morskiego charakteru
dla inicjatyw i organizacji, które budują społeczną więź między mieszkańcami Trójmiasta, poprzez wspólne niesienia pomocy innym. Za otwartość serca, krzewienie wartości altruistycznych i odkrywanie przed mieszkańcami Gdańska, Gdyni i Sopotu dobroczynnej twarzy naszej społeczność